hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان شرقی| موزه شعر و ادب در مجموعه‌ مقبره‌الشعرا تأسیس می‌شود

آذربایجان شرقی| موزه شعر و ادب در مجموعه‌ مقبره‌الشعرا تأسیس می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: اراده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این استوار است که روز ملی شعر و ادب فارسی در همه جای کشور گرامی داشته شود.

 به گزارش رویداد امروز، محمد محمد پور در آیین بزرگداشت روز ملی شعر و ادب و استاد شهریار در تبریز،‌ اظهار داشت: نام‌گذاری روز ٢٧ شهریور و سالگرد درگذشت استاد شهریار به نام روز ملی شعر و ادب از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، این مطلب را در ذهن متبادر می‌کند که با توجه به بیان رهبری مبنی بر اینکه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌مثابه‌ قانون و لازم‌الاجرا و تمکین است، اما متأسفانه بعد از گذشت نزدیک به دو دهه از نام‌گذاری روز ملی شعر و ادب فارسی، هنوز در افواه در ارتباط با دلایل و ضرورت نام‌گذاری این روز سخن گفته می‌شود. او افزود: بعضی به عناد و بعضی به جهل هنوز در رابطه با دلایل انتخاب این روز سخن می‌گویند. محمد پور گفت: خدمت کم‌نظیر استاد شهریار به عرصه شعر و ادب و شکستن برخی تابوها و ابداع عرصه جدید در ساحت شعر، به‌تنهایی برای نام‌گذاری روز ملی شعر و ادب به نام این شاعر شهیر و چیره‌دست کافی است. او افزود: شاید تصور نمی‌شد در برابر شعرایی چون حافظ و سعدی و خاقانی و ده‌ها تن از این بزرگان عرصه‌ ادب، کسی بتواند در دوران معاصر با این اقتدار و شکوه که شهریار ورود کرد، به عرصه‌ شعر و ادب ورود کند و افتخاراتی عظیم در این حوزه بیافریند، اما شهریار این تابو را شکست و توانست در تاریخ ادبیات ایران‌زمین بدرخشد. محمد پور تأکید کرد: امیدوارم از سال‌های آینده شاهد چنین نگاهی نباشیم و از ظرفیت این روز برای تبیین داشته‌های فرهنگی و ادبی ایران و آذربایجان بهره گیریم و باید به بهانه‌ی این روز جریاناتی را که به‌واسطه‌ وجود استاد شهریار در حیطه ادبیات شکل گرفت را بررسی کرد. او با بیان اینکه اراده وزارت فرهنگ و ارشاد این است که روز ملی شعر و ادب فارسی در همه جای کشور گرامی داشته شود؛ گفت: این روز بهانه‌ای برای توجه ملی به مقبره الشعرا است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به پروژه بازسازی مجموعه تاریخی و فرهنگی مقبره‌الشعرا پرداخت و گفت: در ارتباط با این تأخیر مواجهه‌های متفاوتی وجود داشت که از آن جمله نگرش و برخورد نماینده محترم رهبری در استان، همدلانه، پدرانه و دلسوزانه بود اما متأسفانه برخی افراد دیگر برای کمک به این توسعه اغماض کردند.

محمد پور، افزود: مقارن با روز ملی شعر و ادب، موافقت‌نامه‌‌ای را از محل اعتبارات ملی معادل ٩ میلیارد و ٧٥٧ میلیون جهت ادامه این پروژه منعقد کردیم. او خاطرنشان کرد: هیئت‌امنایی متشکل از معاون عمرانی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی، مدیرکل سازمان برنامه‌وبودجه،‌فرماندار تبریز،‌شهردار تبریز و ریاست شورای شهر تشکیل داده‌ایم تا این پروژه هر چه سریع‌تر به ساکان برسد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تأسیس موزه شعر و ادب در مجموعه‌ مقبره‌الشعرا خبر داد و گفت: این موزه با محتوایی مناسب در خدمت همشهریان و گردشگران خواهد بود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد